Returnering af varer

Når du handler hos Bon Savon har du 14 dages fortrydelsesret.

Du kan returnere produkter, hvis:

  • Produkter ikke er brugt
  • Produkter returneres i samme stand, som da du modtog dem, inklusiv tilbehør, manualer etc.
  • Produkter pakkes i originalemballage hvis muligt, eller i tilsvarende fragtemballage
  • Er du usikker på, om du ønsker at beholde produkter, der kræver samling/installation, skal du beslutte, om du ønsker at returnere, inden produktet samles/installeres

Originalemballage kan udgøre en væsentlig del af produktets værdi. Husk derfor altid at returnere i originalemballagen hvis muligt. Vi anbefaler dog ikke, at du kun anvender originalemballagen som returemballage, men at pakken emballeres yderligere i en yderemballage, da skader på originalemballagen kan medføre værdiforringelse af varen

Hvis varen har været åbnet tager vi den ikke retur. Varen skal kunne sælges videre så det afhænger af hvilken stand du vil returnere varen i.

Har du en reklamation eller vil du returnere en vare, så enten ring til os eller send os en email med ordre nummer.

Bonsavon.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Ved reklamationer bedes henvendelse rettet til:

bonsavon.dk

2900 Hellerup

Email: info@bonsavon.dk eller telefon 22 44 77 39

I forbindelse med reklamation er der mulighed for at du enten kan få varen ombyttet, repareret, få prisafslag eller penge tilbage, alt afhængig af den konkrete situation. For at disse betingelser kan gøre sig gældende er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd, jf. ovenstående. Du skal reklamere indenfor 'rimelig tid' efter at du har opdaget manglen.

Reklameres der indenfor 2 måneder efter køb, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger ifb. returnering i rimeligt omfang.

Kontakt os altid pr. e-mail eller telefonisk inden du sender en reklamation retur.

Vi hjælper dig med den rette fremgangsmåde, og ofte skal vi bede om billeddokumentation, samt have så detaljerede oplysninger som muligt om manglen. Herefter kan vi vurdere den konkrete situation og hjælpe dig videre.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, ligesom pakker skal sendes direkte til vores adresse og ikke afhentes i pakkeshop eller postbutik!

Ved returnering er det vigtigt at emballere forsendelsen tilstrækkeligt. Er indholdet beskadiget ved modtagelsen som følge af mangelfuld indpakning, bortfalder reklamationsretten.

Klageadgang:

Klageadgang Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@bonsavon.dk eller kontakte os pr. telefon 22 44 77 39. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Er du uenig i udfaldet af en eventuel reklamationssag hos bonsavon.dk, kan du kontakte Forbrugerklagenævnet.  

Du kan kontakte hvis du vil klage.  Klagenævnet EU

Klageadgang

Ved prisfejl og udsolgte varer På sitet kan forekomme tastefejl, prisfejl og fejl i lager. Skulle din bestilling være berørt heraf, bliver du automatisk kontaktet af en af vores medarbejdere indenfor 24 timer på hverdage.  

Generelle oplysninger om virksomheden

bonsavon.dk v/ Alfred & Co ApS

CVR-nummer: 29928649,

Adresse: Tranegårdsvej 27,

2900 Hellerup,

e-mail: info@bonsavon.dk

telefon: 2244 7739  

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 1. Februar 2022